Ochrana podvozku

Profesionální ochranu podvozku dělá např. ochranapodvozku.cz (8900 Kč) nebo antikoroze.cz (8800 Kč + výfuk 850 Kč). 9 tisíc není úplně málo a pak nikdy si člověk nemůže být úplně jistý, že je ochráněno vše, že je to opravdu udělané dobře, že pod nátěrem nezačne koroze a vy to nevidíte… Vycházím z článku Co vše můžete udělat pro ochranu podvozku vašeho automobilu a z všemožných diskuzí a hovorů s automechanikem.

Některé možné přípravky

  • Konkor 101 – konzervace na olejové bázi – řada lidí používá směsi Konkoru a jiných přípravků
  • Resistin Car / Resistin ML – antikorozní přípravky pro konzervaci kovových povrchů, zejména spodků automobilů/dutin, konzervuje, chrání proti vodě, solím, kamínkům a korozi, nanášíme na očištěný, obroušený podklad zbavený rzi, který není nutno opatřovat základním nátěrem
  • Dinitrol RC 900 – stabilizátor rzi, aktivně chemicky přetváří rez vyskytující se na kovových dílech do stabilní organické železné složky, během schnutí tvoří neproniknutelný film, který zabrání přístupu kyslíku a vlhkosti k ošetřenému místu a tím efektivně zamezí další korozi
  • Detecha Tlumex Plast Plus – rychleschnoucí elastický antikorozní a antiabrazivní přípravek na bázi modifikovaných asfaltů (??) určený k dlouhodobé ochraně spodních částí karoserie a podvozku automobilu
  • Valvoline Tectyl Bodysafe – rozpouštědlový tixotropní antikorozní ochranný prostředek na bázi vosk/asfalt, vytváří na povrchu ochranný, pevný, černý, pružný a odolný film, který chrání proti korozním vlivům
  • Univerzální základ Hempel Light Primer – epoxidová barva určená pro lodě
  • Würth Ochrana podvozku – trvale elastická hmota na bázi vosku obsahující rozpouštědla, ochrana proti korozi, tvoří uzavřený ochranný film se silnou adhezí, odolný vůči tvorbě trhlin

Co je potřeba ošetřit

  • podvozek (nápravnice!)
  • dutiny
  • podběhy
  • výfuk

Příprava

  • omytí podvozku tlakovou vodou a oschnutí
  • odmontování kol a plastového nadkolí
  • svorkovnice, elektro instalace, senzory ABS a nekryté písty tlumičů zalepit papírovou krycí páskou
  • gumové části je nutné také ochránit před nástřikem, nejlépe napustit silikonovým olejem a během postřiku je zabalit do ochranné folie
  • zbylé nečistoty odstranit tlakovým vzduchem nebo turbo pistolí
  • šrouby a matky natřít vazelínou

Odstranění rzi

  • nejdříve mechanicky kartáčem, brusným papírem
  • pak chemicky antikorozním přípravkem Dinitrol RC 900 (500 Kč)

Ochranný nástřik

  • ideálně Airless Pumpe, což je zařízení, které aplikuje ochranný nástřik bez použití vzduchu pod tlakem 30 – 35 Mpa
  • na dutiny jsou ideální přípravky na bázi vosku (zachovávají elasticitu), např. Resistin ML
  • ochranná vrstva se do dutin aplikuje konstrukčními otvory, do míst, kde to není možné, se obvykle vyvrtají malé dírky a po aplikaci se zaslepí záslepkami – nicméně dělat díry tam, kde nejsou, je taky tak trochu protiargument

Postřehy z diskuzí a odjinud

  • co je mastné, to nereziví (např. Konkor 101)
  • nátěr na rez Hammerite nemá dlouhodobý efekt a za čas se koroze opět objevila
  • vosk má dvě výborné vlastnosti: vzlíná – sám si hledá cesty do nejskrytějších míst konstrukce – a zároveň odpuzuje vlhkost. Potřebujete ale profesionální nástroje, abyste ho mohli rozprášit dost jemně.
  • asfaltový nátěr špatný, často pod ním bují koroze a není to vidět
Oprava kozore na lakovaných častech karoserie – alespoň hezký výčet přípravků a postupů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Začněte psát hledaný výraz výše a stisknutím klávesy Enter vyhledejte. Stisknutím klávesy ESC zrušíte.

Zpět na začátek