Kapalina posilovače řízení

Při výměně motorového oleje se můj mechanik podíval na stav kapaliny posilovače řízení a povzdechl si, že nemá hezkou barvu. „To si vyměníš sám…“

Kapalina posilovače řízení má specifikaci WSS-M2C204-A2. Patrně se dříve používala specifikace WSA-M2C195-A, nicméně podle VIN je skutečně správná C204-A2.

Pro konvenční posilovače řízení specifikace WSA-M2C195-A, pro elektrohydraulické posilovače řízení specifikace WSS-M2C204-A2.

Radí výrobce Ford

K úplné výměně jsou potřeba 2 litry. Nová kapalina je zelená. Moje původní byla červená, asi omylem od předchozího majitele – mísení se oficiálně nedoporučuje, nicméně já to nejprve nevědomky udělal a nic hmatatelného se zatím nestalo, taktéž technicky jsem nenašel vysvětlení, co se smícháním stane…

Doporučuje se vyměnit kapalinu jednou za 2-3 roky nebo každých 100 tis. kilometrů. Ukazatelem však může být právě tmavá barva nebo spálený zápach. Výměna není složitý proces a trvá asi 30 minut.

Potřebuju

  • 2 litry kapaliny Ford DP-PS (313 Kč/l)
  • ořech č. 8 na odšroubování nádržky kapaliny
  • něco na odčerpání staré kapaliny – injekční stříkačka, píst od kečupu, apod.
  • průhledná hadice průměr 10 mm a mosazná (nebo i jiná) spojka, stačí 1 metr, ze kterého uříznu 15 cm
  • PETka na starou kapalinu
  • papírové utěrky nebo hadry
  • hever
  • sikovky nebo kombinačky

Postup

  1. Zvednu přední část vozu pomocí standardního heveru (nebo pokud mám dílenský, dán doprostřed pod přední nápravu, mrkněte na místa k tomu určená!, je to na spojnici přední nápravy) a ideálně jej zajistím (což jsem neudělal, protože prostě nemám stojany, pod auto nelezu, stačí ho zvednout tak, aby šlo otáčet v pohodě koly). Je to kvůli tomu, že potřebuju otáčet volantem opakovaně z dorazu na doraz, aby odtekla stará kapalina z okruhu.
  2. Pomocí injekční stříkačky (nebo čehokoliv jiného) odčerpám starou kapalinu z nádržky.
  3. Nádržku odšroubuju a vyndám z klipu vespod, stačí trochu povytáhnou nahoru.
  4. Pod nádržku narvu hadr nebo papírové utěrky, hlavně dbám na to, aby se olej nedostal na řemen.
  5. Odpojím užší návratovou hadici sikovkama. K tomu jsem si potřeboval oddělat tlustou hadici chladicího systému, která je zacvaklá na stejném stojanu jako nádržka a zavazí. Na vývod z nádržky dám krátkou cca 15cm část koupené hadice, do návratové hadice dám spojku a zbytek koupené hadice, její konec umístím do předem připravené nádoby PET.
  6. Naplním nádržku novou kapalinou po rysku nebo tak, aby netekla z krátké hadice, otočím volantem tam a zpět na doraz, doplním novou kapalinu v nádržce a celé toto opakuju, až z hadice jde do petky v podstatě nová kapalina… orientuju se dle barvy a množství.

Video ukazuje výměnu u vozu FF 2001, může vám nicméně dost napovědět. U FF2 1.6 benzínu je nádržka před motorem, je k němu uchycena jedním šroubem a nedá se jakkoliv prostrčit dolů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Začněte psát hledaný výraz výše a stisknutím klávesy Enter vyhledejte. Stisknutím klávesy ESC zrušíte.

Zpět na začátek