Výměnu svíček děláme cca po 40-60 tis. km (platí pro základní niklové svíčky, u dražších může být interval výměny delší). Typy materiálů svíček doporučuju shlédnout ve videu ChrisFix níže. Je možné vyměnit i kabely, zejména za cool modré Maxgear (350 Kč) nebo Kraft (370 Kč).
Potřebujeme
- 4 svíčky OE kód 1493602 nebo 1787829, např. niklové Ford Motocraft 2050957 (4M5J-12405-AA) – cca 100 Kč/ks
- vysokoteplotní mazivo proti zadření – nenašel jsem, zda výrobce svíček doporučuje, nedával jsem
- ráčnu a dlouhý nádstavec č. 16 na svíčky – má vevnitř gumu, která drží svíčku při vytahování
- případně momentový klíč (utahovací moment většinou 15 Nm) – bez momentového klíče dotahuju jemně
- něco ala vzduchový kompresor nebo hodně silné plíce – takhle: z maziva proti zadřetí dovnitř napadalo „tolik“ bordelu, že nějakej prach okolo spolehlivě vyfouknu pusou nebo stlačeným vzduchem
Postup
Motor auta by měl být vychladlý. Vyjmeme konektor horní části svíčky, někdy to jde ztuha. Pak ideálně vzduchovým kompresorem nebo jakkoliv jinak očistíme okolí a vnitřek děr. Ráčnou povolíme závity, ale vyšroubujeme nádstavcem pouze v ruce. Zkontrolujte typ a tvar staré a nové svíčky, jestli souhlasí. Pro snadnější demontáž v budoucnu je fajn potřít závit mazivem (je dobré se přesvědčit u výrobce, jestli vůbec mazivo doporučuje), a pak už jen zašroubovat do motoru. Utahovací moment je uveden u svíček, většinou je kolem 15 Nm. Pokud nemáte momentový klíč, utáhneme na prvotní doraz a pak jen velmi jemně ještě o kousek víc. Utažení je jemné!
Celé to trvá opravdu chvíli.
Níže hezké video AutoDOC nebo článek Pečujeme o své auto. Nejvíc samozřejmě ChrisFix:)